Varaa hoitoaika!

Avaa ajanvaraus

Voit varata oman aikasi myös puhelimitse 010 439 9500 tai sähköpostitse info@pellavanhammas.fi

Hammaslääkäri­palvelut

Suusi ja hampaidesi terveys on merkittävä osa koko kehosi terveyttä. Meillä työskentelee aidosti asiakkaistaan huolehtiva henkilökunta. Tarjoamme yksilöllisen palvelun ja hellävaraisen hoidon.

Kokonaishammashoito

Teemme perusteellisen tutkimuksen ja otamme tarvittavat röntgen- ja suukamerakuvat. Niiden perusteella teemme henkilökohtaisen hoitosuunnitelman. Meillä on myös panoraamakuvaus, jolla saadaan heti paikan päällä koko suun ja leuan röntgenkuva.

Hoidon jälkeen tärkeää on ylläpitohoito, josta huolehdimme lähettämällä sinulle henkilökohtaisen kutsun saapua tarkastukseen.

Hyvä suun terveys edistää hyvää yleisterveyttä ja siksi säännöllinen hammashoito on suositeltavaa.

Pelko- ja lapsipotilaiden hoito

Hammaslääkäripelko on yleinen vaiva, josta kenenkään ei tulisi kärsiä. Pahimmillaan pelko saattaa aiheuttaa suun terveyden rappeutumisen. Meillä hoidetaan hellästi ja turvallisesti niin lapset kuin aikuisetkin. Pahimmissa pelkotiloissa on mahdollista hoitaa esilääkittynä.

Hampaiden paikkaushoito

Hampaan paikkaushoito on aiheellista, mikäli esimerkiksi hampaaseen on tullut reikä kariesbakteerin vuoksi, hammas on jostain syystä lohjennut tai vanha amalgaamipaikka on tullut tiensä päähän. Yleisimmin paikkaus tehdään yhdistelmämuovilla, joka kovetetaan LED-valolla ja paikattu hammas on heti käyttövalmis. Laajoista paikkauksista tehdään kestävyyden ja estetiikan vuoksi keraamisia täytteitä. Paikattaessa puudutus laitetaan aina, jos se koetaan aiheelliseksi ja asiakas sen haluaa. Meillä on käytössä myös Wand-puudutusmenetelmä, jolla saadaan yksittäinen hammas kivuttomasti puutumaan.

Juurihoito eli endodonttinen hoito

Hampaan juurihoito on aiheellinen, jos hammasydin on tulehtunut tai hammas on mennyt kuolioon. Yleisin syy hampaan juurihoidolle on hampaan reikiintyminen. Muita syitä juurihoidolle: hampaan hiushalkeama tai lohkeaminen, hampaaseen osunut isku tai hampaan kuluminen. Juurihoidossa puhdistetaan hampaan juurikanavat, desinfioidaan ja täytetään, jotta bakteerit eivät pääse pesiytymään niihin. Kun juurihoito on saatu valmiiksi, hammas paikataan tai siihen tehdään kruunu.

Parodontologia eli iensairauksien hoito

Ientulehdukset voivat pitkälle edetessään aiheuttaa parodontiittia eli ienkudossairautta, joka on matala asteinen tulehdus kudoksissa. Säännöllisellä hammaskivenpuhdistuksella bakteerit eivät pääse tekemään ikenille tuhoja.

Keraamiset hammaskruunut- ja paikat sekä protetiikka

Kiinteä protetiikka käsittää kruunut, laminaatit, sillat ja implanttiprotetiikan. Irtoprotetiikka sisältää koko- ja osaproteesit sekä rankaproteesit. Käytössämme on 3Shape Move -digitaalinen skanneri, jolla voimme jäljennökset skannata ja näin ollen perinteisiä jäljennöksiä tarvita.

Purentafysiologia

Eri syistä johtuvien purentaelimellisten vaivojen hoito purennan tutkimuksella, purentakiskoilla, tasapainotushionnoilla ja preproteettisella hionnalla sekä vajaan purennan hoitaminen protetiikalla.

Narskuttelu

Hampaiden tiedostomaton narskuttelu eli bruksismi on melko yleistä ja siihen on monia syitä. Esimerkiksi stressi, runsas tupakointi ja alkoholinkäyttö tai uniapnea voivat olla syitä bruksismiin. Narskuttelua hoidetaan lämpöhauteilla, hieronnalla, purentakiskolla ja tulehduslääkekuurilla. Aina ei saada apua narskutteluun edellä mainituillakaan keinoilla. Vaikea-asteisen narskuttelun hoitamiseen hyvä lisä tai vaihtoehto on purentalihasten käsittely botuliinitoksiinilla. Tämä hoitomuoto voidaan ottaa käyttöön, mikäli muilla lääkkeettömillä hoitokeinoilla ei olla saatu toivottua apua narskutteluun.